Author Topic: missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf  (Read 14475 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline
**
missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf
« on: August 17, 2019, 05:53:30 PM »
did CWP just completely remove option to have Softaculous, i had installs and paid for that service.. :(
Besides the new CWP "Fantastico F3", does not load .. isn't that cPanel?  I dont have cPanel, been with CWP for 2 years now.....

how can i keep or at best still access my Softaculous end-user panel?
i can get to the "script installers", but not the softaciulous" fo rthe USER..


Not Happy about this "update" i just went directly to my softaculous URL and was able to see the Softaculous End-User Page..
but NONE of my previous installs are available now!!! >:/

nor, does it list ANY of my Domains that I had them all Hosted on.. WTF.

Not a very good way to "DUMP" that @CWP.. it was CONNECTED to my CWP!! and my users!!
now, the websites still SHOW, but theres NO way to manage them already from Softaculous!!

Couldn't you at LEAST allowed either/or "softaculous / Fantastico F3", i guess maybe you should Get Fantastico F3 WORKING first!
this is AWFUL.

shame on you guys ive more than supported, and been supportive of CWP for 2 years.. paid over and enough, not to mention TIPS, and "Contributions"...

you just WRECKED my entire ENDUSER experience...

I want it back.

Thanks..
very disapointed.

X >:(
:(

Thanks..
X
« Last Edit: August 17, 2019, 06:32:21 PM by x1705 »

Offline
**

Offline
**
Re: missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf
« Reply #2 on: August 18, 2019, 03:17:13 AM »
well, i looked into it, something was wrong with the MySQL, i managed to restore it.. for now at least..
and returned my databases, which in turn, made CWP_Panel correct, which in turn fixed CWP_User..

it is now showing correctly.. the datainfo, mysql database USE, and Domains, again, at least for now.
also, it is showing correctly Softaculous, instead of teh dreaded Fantastico F3...

so... i'll leave this here.. just in case someone else stumbles upon this "issue"..
i rebooted, restarted ALL services, and restored a backup.. seems* to be functioning as I intended it to now.

I will revoke my Support Ticket..
X

Offline
*
Re: missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf
« Reply #3 on: August 22, 2019, 12:13:35 PM »
I am also having this problem with Fantastico. All new user accounts show Fantastico F3 instead of Softaculous in Scripts Installers in user control panel. Old user accounts still show Softaculous, and also admin panel shows Softaculous.

This occurs on two different server, one with CWP Pro and one with regular CWP. Version: 0.9.8.868

Offline
**
Re: missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf
« Reply #4 on: August 22, 2019, 01:00:55 PM »
I'm still trying to work this out.. it has something to do with the mySQL/Database (i think),
i got my Panel, and SOftaculous back, but my SQL Server still wont load, i have to run it in mysqld_safe.

support said to 'reset' mysql password, that doesn't help, not me anyways, ive tried that..
its been a real pain..

:/
i'll be happy to post more later, when/if i can narrow it down to a solution.. :/


Offline
*
Re: missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf
« Reply #5 on: August 22, 2019, 02:14:15 PM »
CWP need to fix this with an update urgently this is not acceptable.

Offline
**
Re: missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf
« Reply #6 on: August 22, 2019, 02:20:44 PM »
i agree!

i have actually PAID support to ssh in and fix it..  it worked, then after the other upgrade, .866, it Failed (again!)..

all t hey suggested was to reset the root_mysql pass.. that doesn't help..

Sandeep, and Igor have been the only ones to actually seem to work this problem,
but it hasn't been stable through the updates.. :/


Offline
*
Re: missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf
« Reply #7 on: August 22, 2019, 02:23:19 PM »
Sandeep, and Igor should be made the main admins as they seem to be the only ones trying to sort this major error. I do believe CWP will be better than cPanel eventually so will stick with you guys. Not everyone will have this same opinion and may choose to leave CWP as this is going to cause issues with end-users getting frustrated and moving to another host.

Offline
**
Re: missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf
« Reply #8 on: August 22, 2019, 02:26:00 PM »
I agree on that also, CWP is (headed) for a great union..
but some* of these updates, etc.. and some staff, may need some help.

I like CWP, really..
have been with it for over 2 years..
it's been improved, drastically! :)

there is just *some* small issue that creates a VERY big Hole..
unfortunately..

Hope it gets cleared up, soon.
:)

Offline
*
Re: missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf
« Reply #9 on: August 23, 2019, 04:33:12 PM »
Still no fix? You guys are making at least $10.000 USD per month and can not be bothered fixing this?
« Last Edit: August 23, 2019, 04:36:49 PM by Shafire »

Offline
**
Re: missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf
« Reply #10 on: August 23, 2019, 04:40:37 PM »
i think theyre working on it, although, imo it shouldnt have been this long of an issue i agree..

for me, i got my panel and db back but using this method..

i wrote it in a bash_script though.. but you can enter it line-by-line...
its also posted somewhere else in this forum.

cheers.. hope it helps.

---------------------------------------------
/etc/init.d/mysql stop
mv /var/lib/mysql/ibdata1 /var/lib/mysql/ibdata1.bak &
mv /var/lib/mysql/ib_logfile0 /var/lib/mysql/ib_logfile0.bak &
mv /var/lib/mysql/ib_logfile1 /var/lib/mysql/ib_logfile1.bak &
cp -a /var/lib/mysql/ibdata1.bak /var/lib/mysql/ibdata1 &
cp -a /var/lib/mysql/ib_logfile0.bak /var/lib/mysql/ib_logfile0 &
cp -a /var/lib/mysql/ib_logfile1.bak /var/lib/mysql/ib_logfile1 &
/etc/init.d/mysql restart


https://superuser.com/questions/603026/mysql-how-to-fix-access-denied-for-user-rootlocalhost



they 'other' suggested method for the User_panel not logging in was this:


# chattr -i -R /home/*
« Last Edit: August 23, 2019, 04:43:58 PM by x1705 »

Offline
*
Re: missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf
« Reply #11 on: August 23, 2019, 05:09:53 PM »
i think theyre working on it, although, imo it shouldnt have been this long of an issue i agree..

for me, i got my panel and db back but using this method..

i wrote it in a bash_script though.. but you can enter it line-by-line...
its also posted somewhere else in this forum.

cheers.. hope it helps.

---------------------------------------------
/etc/init.d/mysql stop
mv /var/lib/mysql/ibdata1 /var/lib/mysql/ibdata1.bak &
mv /var/lib/mysql/ib_logfile0 /var/lib/mysql/ib_logfile0.bak &
mv /var/lib/mysql/ib_logfile1 /var/lib/mysql/ib_logfile1.bak &
cp -a /var/lib/mysql/ibdata1.bak /var/lib/mysql/ibdata1 &
cp -a /var/lib/mysql/ib_logfile0.bak /var/lib/mysql/ib_logfile0 &
cp -a /var/lib/mysql/ib_logfile1.bak /var/lib/mysql/ib_logfile1 &
/etc/init.d/mysql restart


https://superuser.com/questions/603026/mysql-how-to-fix-access-denied-for-user-rootlocalhost



they 'other' suggested method for the User_panel not logging in was this:


# chattr -i -R /home/*



Tried your mehtod does not work :( Admins reading this: softaculus is needed do not remove no one wants fantastico.
« Last Edit: August 23, 2019, 05:19:11 PM by Shafire »

Offline
**
Re: missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf
« Reply #12 on: August 23, 2019, 05:15:41 PM »
is your MySQL even loading?  that was my main problem, it kept saying "possibly another process using mysql/d", but i couldnt get it to shut down, killall mysql and killall mysqld and also ps -au |grep mysql  .. by process ID.. in the end it was manually stopping it,
mving those ibdata* files and refreshing them back, as i mentioned.. but*  in the interim, there were a *couple* of cwp_updates,
so.. cant pinpoint it, but eventually it started working.. yeah, i even rebooted my server (it *had* been online for more than 300 Days!  until this.. anyways, keep trying.. i hope they permanently_fix this.. and soon.  mysql is such a pain. :/

Cheers.
X

Offline
*
Re: missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf
« Reply #13 on: August 23, 2019, 05:22:50 PM »
is your MySQL even loading?  that was my main problem, it kept saying "possibly another process using mysql/d", but i couldnt get it to shut down, killall mysql and killall mysqld and also ps -au |grep mysql  .. by process ID.. in the end it was manually stopping it,
mving those ibdata* files and refreshing them back, as i mentioned.. but*  in the interim, there were a *couple* of cwp_updates,
so.. cant pinpoint it, but eventually it started working.. yeah, i even rebooted my server (it *had* been online for more than 300 Days!  until this.. anyways, keep trying.. i hope they permanently_fix this.. and soon.  mysql is such a pain. :/

Cheers.
X

Rebooted just now after applying your fix, and it is not working. Well at least you tried unlike the admins lol

Offline
*
Re: missing Softaculous, replaced by Fantastico F3 ??? :( wtf
« Reply #14 on: August 23, 2019, 05:30:15 PM »
Trying to create a new database and user seems stuck and broken so can not even manually do anything right now.
Create New Database .. Processing... never stops loading nothing happens.